Mellbydagen 2016

Mellbydagen söndag 21/8 , 2016, kl 12-15

Välkomna till hembygdsgården i Värne för en dag fylld med aktiviteter och umgänge för Mellbybor, besökare och hemvändare!

Kl 12 Invigning av Mellbydagen med jakthornsblåsare

Kl 12-14 Rösta på årets Mellbybo

Ca kl 13 Musikunderhållning med Elin och John Bergstrand

Kl 13-14 Åk en Värnerunda med veterantraktor och vagn

Kl 13.30-14 Hembygdsgården 60-årsjubileum, samling i Lillstugan för en historisk tillbakablick

Kl 14.30 Årets Mellbybo utses

Kl 15 Avslutning

Övriga programpunkter

- 5-kamp för hela familjen

- Luftgevärsskytte

- Tidningsklipp från bygden (storstugan)

- Bokbord med gratisböcker

- Servering av kaffe med dopp i storstugan

- Grillning av korv och hamburgare

Varmt välkomna!

Mellbydagen är ett samarrangemang mellan Mellby Hembygdsförening, Värne Alliansförsamling, Mellby IF, Mellby Jaktvårdsförening och Mellby församling/Svenska kyrkan i samarbete med Studieförbundet Vuxenskolan.

Alla intäkter under dagen fördelas mellan föreningarna.

Årets Mellbybo 2016

Lisa Andersson röstades fram som årets Mellbybo 2016 av besökarna på Mellbydagen i hembygdsgården i Värne. Nomineringen löd: "Lisa är en tjej med ett hjärta av guld och alltid ett vänligt ord till sina medmänniskor. Lisa är ideell gympaledare på Värnevallen sedan flera år tillbaka och kör två olika träningspass i veckan. Vi är många som tränar och är glada för att Lisa och hennes yngre syster Emma peppar oss och bidrar till att vi får träning och friskvård på hemmaplan!" Grattis Lisa!

Bilder från Mellbydagen 2016 (foto Cathrine Jansson):

Lisa Anderssson, årets Mellbybo 2016, Per Björklund, Mellby IF delade ut blomma och diplom.

Gympagruppen som tränar på söndagar och onsdagar på Värnevallen under ledning av Emma och Lisa Andersson.

Aktiviteter som luftgevärsskytte, traktorrunda, kaninvisning och femkamp erbjöds under dagen.

Ny entregrind tack vare ett kulturmiljöstöd från Södra Skogsägarna, tillverkad av Micael Frisk, Kräpplehult. Under hösten planeras även ett scengolv på tomten.

Många besökare under Mellbydagen 2016.

Invigning av jakthornsblåsare Lars Bergman.