Mellbydagen 2014

Lyckad Mellbydag i skön värme och många besökare!

Tack alla som bidrog till en mycket lyckad Mellbydag!

Mellbydagen är ett samarrangemang mellan föreningslivet i Mellby/Värne. Mellby Hembygdsförening, Värne Alliansförsamling, Mellby IF, Mellby Jaktvårdsförening och Mellby församling/Svenska kyrkan

Årets Mellbybo blev Kenth Jansson med följande motivering, ”Kenth är engagerad i det mesta som händer i Mellby socken. Delaktig i flera aktiviteter i hembygdsföreningen, valborgsfirande, engagerad som pingistränare och är en drivande, engagerad ordförande för Mellby hembygdsförening. Kenth har, tillsammans med hela föreningslivet i Mellby/ värne, starkt bidragit till att Mellbydagen blivit ett uppskattat och etablerat evenemang för bofasta, hemvändare och besökare. ”

Mellbydagen gick av av stapeln för sjunde året i rad, söndag 10/8 kl 12-15. Dagen bjöd på strålande väder och nytt besöksrekord med uppåt 300 besökare. Aktiviteter för hela familjen, gott fika, grillning, musik från Old Beginners från Eksjö och en massa trevliga besökare - hemvändare, boende i Mellby och Värne och tillresta besökare.